wtorek, 22 kwietnia 2014

Czym pachnę ?

Cześć! :)
Tak jak zapowiadałam, postaramy się tu częściej bywać, dlatego już dziś we wtorkowy poranek przychodzę do Was z kolejnym postem ;) Tematem będą perfumy - można by powiedzieć temat rzeka, bo każdy z nas ma inny gust. Perfumy składają się z mieszaniny związków zapachowych, które są nazywane olejkami zapachowymi, środków homogenizujących i wzmacniających oraz rozpuszczalnika, którym zazwyczaj jest etanol lub mieszanina lekkich alkoholi alifatycznych. W zależności od ilości rozpuszczalnika rozróżnia się perfumy właściwe (ekstrakty perfum), wody perfumowane i wody toaletowe.
Przedstawię Wam te, które obecnie używam, zapachy zróżnicowane, dopasowuję je w zależności od pory roku, dnia, humoru czy zwyczajnie, który jest na wyciągnięcie ręki. ;) 
  • Avon, Little Black Dress - woda toaletowa, w której zakochałam się początkiem liceum, elegancki, klasyczny z charakterem a zarazem tajemniczy. Kojarzy mi się z wielkim wyjściem, wieczorem, małą czarną i szpilkami, myślę, że na co dzień raczej się nie nadaje. Ma bardzo ładną buteleczkę z atomizerem  - wersja white i red do mnie nie przemawiają, są mniej wyraziste. Atrakcyjne ceny w promocji i na allegro 

Nuty zapachowe:
nuta głowy: afrykański imbir, kolendra, cyklamen 
nuta serca: różowa peonia, gardenia, ylang-ylang, kwiat księżycowy 
nuta bazy: drzewo mleczne, japońska śliwka, piżmo.
  • Avon, Eternal Magic - kolejny perfum z Avon, bardziej delikatny, subtelny, zmysłowy i lekki. Zupełnie inny niż tej powyżej. Trwałość na ciele nie jest zbyt długo za to na ubraniach wyczuwalny przez cały dzień. Kojarzy mi się z wiosną, kwiatami... idealne na lato.
Nuty zapachowe:
nuty głowy: fiołek, bergamotka i różowy pieprz
nuta serca: róża, irys i magnolia
nuta bazy: wanilia i nuty drzewne

  • Oriflame, Precious Moments Eau de Parfum - perfum, który dostałam na urodziny. Charakterystycznym elementem tej wody jest prześliczna buteleczka, flakonik. Prezentuje się cudownie i nadaje elegancji. Sam zapach jest orzeźwiający, świeży bardzo dziewczęcy. Nie polecam perfumować ubrań(szczególnie czarnych), bo posiada brokat, który trochę mi przeszkadza, ale da się przeżyć. Utrzymuje się 4-5h.
Nuty zapachowe: 

nuta głowy: czarna porzeczka, czerwone jabłko, jeżyna, poziomka
nuta serca: jaśmin, magnolia
nuta bazy: piżmo, karmel, akordy drzewne 
  • Oriflame, Amber Elixir - perfum mocny, wyrazisty "z pazurem", trudno przejść obok niego obojętnie. Bardzo oryginalny, intensywny, ale nie odpychający. Nie trzeba go dużo, by poczuć jego moc ;) Trwałość bardzo wysoka, utrzymuje się bardzo długo. 

Nuty zapachowe: nuty ambrowe, mandarynka, migdały, piżmo


  • Chanel, Coco Mademoiselle - zapach elegancki i klasyczny, perfumy Chanel są niepowtarzalne, wyraziste i cenione na całym świecie. Mimo, że jest bardzo popularny, wyczuwalny na ulicach ma w sobie coś, co nie bez powodu przyciąga wiele kobiet. Może odrzucać cena, ale nie będziemy żałować wydanych pieniędzy, bo naprawdę warto. Wcześniej z Chanel używałam Chance (mój ulubieniec) i No.5. Równie piękne zapachy, ale niestety flakoników już nie mam. 
Nuty zapachowe:

nuta głowy: sycylijska pomarańcza, kalambriańska bergamota
nuta serca: róża, orientalny jaśmin
nuta bazy: indonezyjska paczula, haitańska wetiweria, wanilia z Réunion, białe piżmo


Jestem ciekawa czy używałyście któregoś z moich perfum, czy macie wśród perfum jakiś bezkonkurencyjnych faworytów ? Na koniec dodam, że każdy ma własny gust  i kierowanie się czyjąś opinią może być mylne, najlepiej zapachy sprawdzać na testerach :) Mam nadzieję, że Was nie zanudziłam ;-)
Pozdrawiam ciepło, Kasia 2 :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz